Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000580542   Aproximació a les llengües d'origen presents a les nostres aules
2023-2024   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   4/3/2024 - 3/6/2024 (30 hores) de 17:30h a 19:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Tipus activitat   PL47 Aproximació a les llengües d'origen presents a les nostres aules
  
Inscripció   07/01/2024 - 15/01/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Curs telemàtic adreçat als tutors/es d’Aula d’Acollida, professorat de llengua i assessors/es LIC, amb la finalitat de donar a conèixer les característiques i necessitats específiques de l’aprenentatge de la llengua catalana des de la perspectiva de l’aprenent xinès, àrab, romanès, ucraïnès i urdú.
El curs està format per dues parts: una teòrica en què s’explica la identitat de l’alumnat d’aquests orígens i el seu perfil, sobretot la prèvia experiència d’aprenentatge de la llengua i el seu model d’aprenentatge, així com els recursos i suports que disposen per desenvolupar les competències lingüístiques, tant de l’escola com de la família; una altra pràctica que revisa l’aplicabilitat i adequació dels materials didàctiques actuals per a l’alumnat d'aquestes procedències i dona unes pautes per seguir durant l’ensenyament de la llengua catalana a aquests aprenents.
  
Objectius   - Conèixer la identitat i els perfils generals i típics dels aprenents de la llengua catalana de procedència xinesa, àrab, ucraïnès, romanès i paquistanès.
- Comparació de les característiques fonamentals de les llengües xinesa, àrab, ucraïnesa, romanesa i urdú.
- Conèixer el model d’aprenentatge d'aquests alumnes i les estratègies didàctiques adequades per a aquesta comunitat.
- Reflexionar la viabilitat i eficàcia dels materials didàctiques actuals per a l’aprenentatge dels alumnes d'aquests orígens
- Presentar pautes, estratègies i bones pràctiques dins i fora de l’aula per facilitar l’aprenentatge dels aprenents d'aquestes procedències.
  
Continguts   -Origen, identitat i perfil dels aprenents xinesos, àrabs, ucraïnesos, romanesos i paquistanesos de la llengua catalana
-Ambient, recursos i suports que disposen aquests alumnes per estudiar la llengua; mentalitat i actitud cap al català
- Característiques d'aquestes llengües maternes dels alumnes.
- Model d’aprenentatge, metodologies i estratègies didàctiques factibles
- Tasques destacades durant la formació de diferents competències lingüístiques: exercicis de percepció, pronunciació, vocabulari i gramàtica fonamental i expressió escrita, etc.
- Revisió i anàlisis d’adequació dels diferents tipus de materials didàctics existents
- Intercanvi d’experiències dels participants, propostes i anàlisis de materials didàctics
  
Avaluació   Els participants rebran un formulari per tal d'indicar la seva satisfacció en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
  
Requisits de  certificació   Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
Assistència del 80% a les sessions virtuals sincròniques.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat.
  
E-mail   origen@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   04/03/2024   1730   1930 
 Sessió 2   dilluns   11/03/2024   1730   1930 
 Sessió 3   dilluns   08/04/2024   1730   1930 
 Sessió 4   dilluns   15/04/2024   1730   1930 
 Sessió 5   dilluns   22/04/2024   1730   1930 
 Sessió 6   dilluns   29/04/2024   1730   1930 
 Sessió 7   dilluns   06/05/2024   1730   1930 
 Sessió 8   dilluns   13/05/2024   1730   1930 
 Sessió 9   dilluns   27/05/2024   1730   1930 
 Sessió 10   dilluns   03/06/2024   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent